Triumph Rocket III Tuning (english)

German Flag

Read this article in German language
Dynojet Prüfstand mit Triumph Rocket III Motor einer Triumph Rocket III

Stage 1:

- Modify the air intake
- Remove all electronic chokes
- Remove max speed limitation
- Adjust air / fuel mixture on the Dynojet test bench
- Performance diagram before / after
- Power about 150-160 hp / torque about 215-225 NM *
*Performance and torque specifications may vary depending on the exhaust type

349,- Euro

Stage 1 PLUS:
- RAM AIR Filter (fit under the original Bearclaw)

- High density pistons
- Cylinder head machining "Basic"
- Reinforced clutch springs
- Remove all electronic chokes
- Remove max speed limitation
- Adjust air / fuel mixture on the Dynojet test bench
- Performance diagram before / after
- Power about 170-185 hp / torque about 230-255 NM *
*Performance and torque specifications may vary depending on the exhaust type
2699,- Euro

Getuntes Triumph Rocket III Modell Eleanor  Umbau einer Triumph Rocket III


Stage 2:

- RAM AIR Filter (fit under the original Bearclaw)
- High density pistons
- Torque camshafts
- Cylinder head machining "Extrem"
- Reinforced clutch springs
- Adaptation of the valve control
- Remove all electronic chokes
- Remove max speed limitation
- Adjust air / fuel mixture on the Dynojet test bench
- Performance diagram before / after
- Power about 190- 200 hp / torque about 250-260 NM *
* Performance and torque specifications may vary depending on the exhaust type

We recommend our open "Handmade" manifold system for this stage
5999,- Euro



Optional:
- MSG Bearclaw with big K&N air filters 488,- Euro
- Ceramic / carbon clutch
499,- Euro
- MSG RamAir Bearclaw 499,- Euro

Link to a quarter mile race (german): Race of the Beast
Link to a report (german): Triumph Rocket III Tuning

Some customer vehicles

Wir benutzen Cookies

Wir nutzen Cookies auf unserer Website. Einige von ihnen sind essenziell für den Betrieb der Seite, während andere uns helfen, diese Website und die Nutzererfahrung zu verbessern (Tracking Cookies). Sie können selbst entscheiden, ob Sie die Cookies zulassen möchten. Bitte beachten Sie, dass bei einer Ablehnung womöglich nicht mehr alle Funktionalitäten der Seite zur Verfügung stehen.